W internecie coraz częściej pojawiają się małe (często jednoosobowe) studia nagrań, oferujące swoje usługi w cenach niższych niż RPM. Dla stworzenia efektu "niby-wielkości" inwestują w profesjonalne strony internetowe.

Przed podjęciem decyzji o produkcji w takim małym, często niesprawdzonym, tylko wirtualnym studiu nagrań, należy sobie odpowiedzieć na pytanie "Skąd bierze się tam tak niska cena?".
My to wiemy:  do produkcji zatrudniani są lektorzy-amatorzy (bardzo często osoby z ulicy, które myślą, że mają ciekawy głos), jedna osoba jest copywriterem, reżyserem, realizatorem i księgowym (poza inną pracą którą wykonuje w ciągu dnia).
Reklamy i nagrania lektorskie wyprodukowane w takim studiu nagrań, często są na skandalicznie niskim poziomie, a studia te wykorzystują fakt, że "Klient się i tak na dźwięku nie zna".

Jakość reklamy, zapowiedzi telefonicznej czy filmu - to Państwa wizytówka.

Przykładowo:
Studio Nagrań X proponuje nagranie całego spotu reklamowego za 160 złotych netto.
Cena zawiera: nagranie lektora, muzykę, efekty, realizację, mastering, prawa na czas nieokreślony.
Z tego wynika, że studio za lektora zapłaciło ok. 50 zł, za efekty 20 zł, za muzykę 30 zł, za realizatora 30 zł, i zarobiło na czysto 30 zł.

Proszę sobie odpowiedzieć na pytanie, na jakim poziomie będzie spot, w którym lektor czyta za 50 zł (z licencją na czas nieokreślony), muzyka kosztuje 30 zł, efekty 20 zł i realizator poświęci kilka godzin za 30 zł.
Który z profesjonalnych Banków Muzyki zgodzi się na bezterminową emisję ich utworów? Prawdopodobnie ŻADEN. Chyba że muzykę napisze sam realizator i sam ją zagra na swoim syntezatorze.
Jaki sprzęt można kupić, jaki lokal utrzymać i jakiej klasy specjalistów można zatrudnić przy takich cenach?

Czy decydując się na emisję reklam w radiu lub telewizji, i wydając na ten cel kilka, kilkanaście a często kilkaset tysięcy złotych, najważniejsze jest to, czy spot będzie kosztował 100, czy 200 zł więcej czy mniej?
Czy jednak ważniejsza okaże się jego skuteczność, profesjonalny głos, odpowiedni mastering i możliwość kontaktu ze studiem o każdej porze dnia i nocy?
A co jeśli realizator z małego - wirtualnego studia zachoruje lub nie przyjdzie do pracy? Pozostanie Państwu czekać lub produkować spot od nowa, gdzie indziej. 
W RPM pracuje zespół realizatorów, którzy w razie zaistnienia jakichkolwiek poprawek w dźwiękach mają natychmiastowy dostęp do wszystkich produkcji, które od 14 lat są archiwizowane. 

RPM Sound&Voices to:
- ponad 14 lat doświadczenia na rynku,
- 8 doskonałych realizatorów dźwięku,
- dział kreacji,
- umowy z największymi światowymi Bankami Muzyki,
- możliwość uczestniczenia w nagraniu,
- najlepsi polscy lektorzy i obsługa na najwyższym poziomie - również w weekendy, świeta i w nocy
- minimum formalności
- możliwość podpisania Umowy o Stałej współpracy, z indywidualnie negocjowanymi stawkami

Nie przez przypadek Krystyna Czubówna powierzyła nam prowadzenie swojego managementu.


Już po pierwszej produkcji przekonają się Państwo, na czym polega różnica pomiędzy małym - wirtualnym studiem, a sprawdzonym i solidnym partnerem.

Oczywiście, jeśli kiedykolwiek zdarzy się Państwu wyprodukować dźwięk w niesprawdzonym studiu (co szczerze odradzamy) i bedziecie potrzebowali nagrać go od początku lub poprawić - w ekspresowym tempie - nasi lektorzy, realizatorzy i konsultanci są do Państwa dyspozycji.